2016. február 14., vasárnap

Teszteltük a Synology RT1900ac routert

A Synology-t szerintem nagyon sokan ismeritek. Ők készítik a QNAP mellett a világ legjobb NAS készülékeit, amik megbízhatóak és rendkívül könnyen kezelhetőek.

A Synology 2015 év végén mutatta be a nagyközönség számára az RT1900ac névre keresztelt routerét, mely egy újabb mérföldkő a cég számára. Ezt a routert azoknak ajánljuk, akik ár/érték arányban a létező legprofibb és a legsokoldalúbb megoldást szeretnék, és mindezek mellett az Apple termékeikkel összhangban lévő rendszert, alkalmazásokat is kívánnak használni.
Nagyon sokat gondolkoztam azon, hogy mennyire mélyen menjek bele a router rendszerébe, specifikációiba, leginkább az iOS-hez, OS X-hez kapcsolódó tulajdonságokat fogom kiemelni, illetve pár funkciót is be szeretnék mutatni. Eddig egy 3TB-os Time Capsule szolgálta ki itthon a router szerepét, ezt cseréltem le most az RT1900ac-ra.
Az RT1900ac-n az SRM nevű rendszer fut, mely nem egyenlő a DSM-mel, ami a Synology NAS-okon érhetőek el. Ezt azért fontos megemlíteni, mert számos, harmadik féltől származó DSM alkalmazás erre még nincs elkészítve. De ne csüggedjünk, az elmúlt hónapokban folyamatosan használtam a routert és megannyi alkalmazás elérhetővé vált már rá, hála a Synology közösségnek.
Ettől függetlenül már maga a cég is elkészített nekünk pár csomagot, amik átlagfelhasználók és cégek számára is fontosak lehetnek, ilyen például a Download Station vagy a Médiaszerver. Nagyobb cégek számára pedig a VPN Server és DNS, RADIUS Server támogatás, és itt jön képbe az, hogy miről érdemes most szót ejteni, nyilván az utóbbiakra nem sokan vagytok kíváncsiak. 
A router kicsomagolásáról nem készítettem se fotót, se videót, egyszerű dobozban érkezett. Pozitív meglepetésként ért, hogy nem küldtek CD-t a telepítéshez, szerintem manapság már nincs értelme, meg sokkal profibb megoldást várunk el egy ilyen terméktől. A router beüzemelése után a Synology hálózatra csatlakozva és megnyitva a router.synology.com oldalt azonnal a kezdőképernyőre ugrunk. Itt csak végig kell menni a beállításokon, majd várni pár percet, amíg a router beállítja magát.
Ahogy fent említettem, a Time Capsule router szerepét váltotta ki a Synology profi terméke, mivel az Apple nem éppen funkciókban gazdag terméket készít, inkább az egyszerűen működik elvet követik. Ez persze sokak számára bőven elegendő, de vannak olyanok, akik többet szeretnének. Így a Time Capsule továbbra is megmaradt mentésre, de a routernek néhány hónapja, pontosabban december eleje óta már a Synology-t használom.

Hardver

Specifikációk. Az RT1900 2 magos, 1 GHz-es processzort kapott 256MB DDR3 memóriával. Van rajta 4db gigabites LAN és 1db gigabites WAN port, ami azt jelenti hogy a manapság népszerű, gigabites Digi és UPC sávszélességet is támogatja. Van egy USB 3-as portunk is, ami nagyon fontos, és egy SD-kártya olvasót is raktak bele.

Száraz adatok

Az elmúlt pár hónapban rengeteget teszteltem a routert, számtalan sebességtesztet hajtottam végre, kipróbáltam gigabites Digi interneten is, és a következő adatokat kaptam.
Wi-Fi 2,4GHz-en teljesen átlagos sebességet hozott, ez azt jelenti, hogy megközelítőleg 9-12MB/s sebességgel másoltam a rákötött USB 3-as HDD-re, ennél többet nem is várhatunk tőle. 5GHz-en már más a helyzet, ott a legnagyobb sebesség 40-43MB/s, ami inkább mondható átlagosnak, mint kiemelkedőnek, ár/érték arányban viszont teljesen megfelelő egy átlagember számára. Teljesen hasonló sebességre képes a két éves Time Capsule-öm is, így sebességben számomra számottevő javulást nem hozott, de sajnos más routerekkel nem tudtam összehasonlítani. Ez a 40-43MB/s is bőven 300Mbps fölött van, tehát ha neked otthon ennél alacsonyabb sávszélességű interneted van, akkor ez elég lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése