2016. április 22., péntek

Kétszer több profitot termelt kevesebb letöltéssel az iOS App Store a Play Store-hoz képest

Közismert tény, hogy az Apple és a Google számára a prioritási lista legelején az alkalmazás boltjaik szerepelnek, hiszen a bevételek jelentős részét, dollármilliókat termelnek évről évre. Az óriási forgalom ellenére a két áruház között ettől függetlenül mindig is éles ellentét húzódott, ami a letöltött alkalmazások után járó profitban mutatkozik meg.

Az App Annie 2016 első negyedévére vonatkozó jelentésből kiderül, hogy a Google közel kétszer több letöltést produkált az iOS App Store-hoz képest, azonban a letöltések után járó bevétel még így is messze elmaradt az Apple-től, mely kevesebb letöltés mellett is 90%-kal több hasznot termelt.
A jelentés kimutatja, hogy az idei többletprofit jelentős részét Kína termelte ki, 2.2-szeres növekedést eredményezve a 2015-ös év hasonló negyedévéhez képest. Az elképesztő számok leginkább azzal magyarázhatóak, hogy Kína igazi mobil-játéknemzetté nőtte ki magát az elmúlt években, letaszítva Japánt a trónról.
A riport arra is kitér, hogy a havidíjas szolgáltatások szélesebb körben történő elterjedése is jelentősen hozzájárult az idei eredményhez. Ez alatt Kínában a Tencent Video és a QQ Music, míg az Egyesült Államokban a Netflix és a Spotify értendő, mint bevételserkentő szolgáltatás.
Ami pedig a Play Store-t illeti, a letöltések éves növekedéséhez nagyban hozzájárultak az olyan fejlődő országok, mint Argentína, Vietnám és Egyiptom, ahol még csak feltörekvő-félben van az okostelefon piac.
Végül pedig a jelentés rámutat arra, hogyan fogja várhatóan meghatározni a 2016-os évet az eSport, vele együtt pedig Kína, köszönhetően a cross-platform integrációnak, amely elsődleges bevételnövelő következményként került megjelölésre az idei évben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése